ÉRTHETŐ, MEGFIZETHETŐ, MEGBÍZHATÓ
Gumiabroncs, gumicsere

Gumiabroncs, gumicsere

Foglalj időpontot ingyenes gumiabroncs-ellenőrzésünkre! Ha azt veszed észre, hogy a gumiabroncsok helytelenül kopnak vagy az autód félrehúz, rázódik, esetleg nem áll egyenesen a kormány, keresd fel szervizünket, gumiabroncsaidat ingyenesen átvizsgáljuk! Segítünk azt is eldönteni, hogy szükséged van-e új gumikra vagy sem!

Időpontot foglalok ingyenes gumiabroncs ellenőrzésre



Munkadíjak
Gumiabroncs, kerék
• 13"-15" (alufelni) /db
6 240 Ft
• 13"-15" (lemezfelni) /db
5 280 Ft
• 16"-18" (alufelni) /db
7 320 Ft
• 16"-18" (lemezfelni) /db
6 600 Ft
• 19" (alufelni) /db
8 640 Ft
Centrírozás + kerékátszerelés acél /db
5 040 Ft
Centrírozás alufelni + kerékátszerelés /db
5 400 Ft
Defekttűrő gumiabroncs csere /db
10 200 Ft
GUMIABRONCS CSERE + CENTRÍROZÁS
Gumiabroncs-javítás
Díjtalan
Gumitárolás/db
3 360 Ft
Súly
Díjtalan
TPMS szenzorcsere /db
5 160 Ft


Gumiabroncs-átvizsgálás 10 percben!

SEMMIBE NEM KERÜL

Ha autód gumiabroncsa helytelenül kopik, ha az autó félrehúz, rázódik, vagy nem áll egyenesen a kormány; keresd fel szervizünket.

Az átvizsgálás során
  • megmérjük és beállítjuk az abroncsok nyomását
  • megmérjük a mintamélységet (profilmélységet) az abroncs futófelületének két szélén, és közepén
  • szemrevételezzük az abroncs felületi elváltozásait
  • ellenőrizzük a gyártási évet
  • ellenőrizzük a felnit
  • ellenőrizzük pótkereket

A kerék felületén megjelenő abnormális elváltozások utalhatnak a gumiabroncs túlzott sebesség, túlsúly okozta nagy igénybevételére, vagy a gépjármű mechanikai hibájára. Gyakran a nem megfelelő futómű-geometria okozza a gyors gumiabroncskopást.
Ilyenkor javasoljuk a futóműállítást, amivel megelőzheti a nagyobb kopást, és egyben érezhetően jobb lesz a kocsi úttartása. Futóművet állítani csak megfelelő állapotú gumiabronccsal lehet!

 

Gumiabroncsok - Bemutatjuk!

A gumiabroncs
  • biztosítja a kapcsolatot az úttesttel (egy tenyérnyi felületen)
  • hordja az autó tömegét
  • megfelelő tapadást biztosít fékezéskor, gyorsításkor
  • védi a futóművet a közvetlen erőhatásoktól

A gumiabroncs a használata során komoly igénybevételnek van kitéve, ezért nagyon összetett a szerkezete. Előállításukkor különböző gyártási technológiával, különböző összetételű gumit, más vázszerkezetet (karkaszt) használnak. Erre azért van szükség, mert különböző használati szempontokat vesznek figyelembe (téli, nyári, teher, sport, stb.).

A gumiabroncs a használata során kopik, sérül, elöregszik, ekkor ki kell cserélni. Az abroncsok újrafutózását nem javasoljuk, mert ez esetben csak a futófelületet újítják fel, de a váz szerkezete a régi marad! Előfordul, hogy a futófelület leválik, és balesetet okoz! Már 1-2 éves abroncson elkezdődik a szilárdságának csökkenése, az úgynevezett öregedés.

A forgalombiztonság egyik szükséges feltétele a kifogástalan állapotú gépjárműabroncsok alkalmazása. A közúti balesetek mintegy felében a gumiabroncs valamilyen szerepet játszik!

 

Segítünk kiválasztani - NEM KELL UTÁNAJÁRNOD!

Több szempont alapján ajánlunk gumiabroncsot:
  • Milyen célra használod a gépjárművedet?
  • Milyen gyakran használod a gépjárműved?
  • Milyen útviszonyok közt használod (terep, autópálya, városi)?
  • Milyen típusú autót vezetsz?
  • Milyen a vezetési stílusod?
  • Milyen költségkategóriában gondolkozol (prémium, közép, gazdaságos)?

 

Mit jelentenek a gumiabroncson található jelzések?

JÓ TUDNI

205/45 R16 83 V
  • 205: gumiabroncs futófelületének szélessége (mm)
  • 45: gumiabroncs magasságának és a futófelület szélességének százalékos aránya
  • (A gumiabroncs magassága 45%-a a 205mm-nek, azaz 92,25mm)
  • R: radiál szerkezet (szilárdsághordozó szövetváz)
  • 16: belső átmérő (col)
  • 83: terhelési index (kg)
  • V: sebességi index (km/h)

EU abroncscímke
A gyártó köteles a gumit tesztelni, címkével ellátni, mely segít a választásban.

A címkén lévő adatok:
  • Üzemanyag-takarékosság
  • Nedves úton való tapadás
  • Gördülési zaj

 

Online gumiabroncs-rendelés

ÍGY MÉG KÉNYELMESEBB

Rendelj honlapunkon kedvező áron és vedd át a gumit a legközelebbi szervizünkben
  • szállítási díj nélkül
  • szakszerűen felszerelve
  • garanciával!

 

Centrírozás

BÍZD SZAKEMBERÜNKRE

A gumi kopása, és a külső behatások, ütések miatt folyamatosan változik az abroncs tömegközéppontjának helye, lengések keletkeznek. Emiatt gyengül az abroncs és az aszfalt közötti kapcsolat, romlik az úttartás, megnő a fékút, kellemetlen rázkódást, bizonyos sebességtartományokban kormányszitálás tapasztalható. E rezgések miatt a futóműalkatrészek is nagyobb erőhatásnak vannak kitéve, ezért idő előtt elhasználódnak.

Centríroztasd (egyensúlyoztasd ki) kerekeidet 10-15 ezer kilométerenként! A centrírozás során a felnikre cinksúlyokat teszünk, ezáltal hozzuk egyensúlyba a kerekeket.

 

Kwik Fit garancia

MEGNYUGTATÓ

Az általunk forgalmazott gumiabroncsok teljes élettartamára garanciát biztosítunk, vállaljuk, hogy térítésmentesen centrírozzuk a kereket, és javítjuk meg az esetleges defektet.

 

Kwik Fit gumiabroncs-tárolás

NE A LAKÁSÁBAN FOGLALJA A HELYET!

A Kwik Fit szervizek raktárkapacitása lehetővé teszi ügyfeleink gumiabroncs-garnitúráinak szezononkénti tárolását. Akár magánszemélyek, akár céges partnereink abroncsait megőrizzük, regisztráljuk, kérésre állapotáról szakszerű véleményt mondunk.

 

Mikor kell cserélni?

NEM CSAK AUTÓKHOZ ÉRTŐKNEK

Akkor cseréltesd ki a gumiabroncsot, ha
  • a profilmélysége nem megfelelő (nyárigumi ideális mintamélysége 3mm, a téligumié 4 mm)
  • rendellenesen kopott
  • életkora elérte a 10 évet, még ha a profilmélysége megfelelő is
  • sérült, vagy megváltozott az alakja
  • más méretű, alacsonyabb sebességkategóriába tartozik, vagy kisebb a terhelhetősége a megengedettnél
  • nem a megfelelő abroncscsaládba tartozik (pld.: személy helyett kisteher vagy fordítva); kisteherautó gumiabroncsán „C” jelzés van (magasabb a terhelhetősége)
  • évszakváltáskor ( 7°C fok felett nyárigumit, 7°C fok alatt téligumit használjon)
  • egy tengelyen nem azonos méretű, mintájú, terhelhetőségű a két gumiabroncs

Kwik Fit ajánlása: cseréltesd egyformára mind a négy keréken a gumiabroncsot! Ekkor van a legnagyobb biztonságban!

 

Gumiabroncskopás

JÓ TUDNI

A gumiabroncsok biztosítják az autó egyedüli kapcsolatát az úttesttel, ezért a megfelelő gumi kiválasztása és karbantartása alapvetően fontos a biztonságos közlekedésben.

A gumi 2mm alatti mintamélységnél már egyre kevésbé látja el a feladatát, bár az előírt minimális profilmélység 1.6mm. A nyárigumi ideális mintamélysége legalább 3mm, a téligumié legalább 4 mm.

Kopott abroncsokkal – különösen vizes úton – ugrásszerűen megnő a fékút, és az autó irányíthatósága romlik! A lekopott járműabroncs a víztócsákon könnyen megcsúszik (ez az úgynevezett aquaplaning), mivel nem szorul ki a víz az érintkező felületek közül. A gépjármű kormányozhatatlanná, irányíthatatlanná válik.
Egyenetlenül kopott abroncsok esetén a komfortérzet megváltozik, zajosabb lesz az autó futása és romlik az iránytartása.

Jó tanács: 10 éves abroncsköpenyt még kifogástalan futófelület esetén is szereljünk le a gépjárműről. Tízéves gumiabroncs vázszerkezete elöregszik, kevésbé viseli el a külső behatásokat, a nagy sebességet, könnyen szálszakadás léphet fel, aminek a következménye a durrdefekt.

 

Amit érdemes betartani

TIPPEK

A megengedett sebességnél ne hajtsunk gyorsabban! A túlterhelés nagy igénybevételt jelent az abroncsnak, mely fokozott melegedéssel, deformálódással jár, a vázszerkezet szétrobbanhat, mely durrdefektet okozhat; felgyorsul a gumikopás, az elhasználódás. A gumiabroncson fel van tüntetve a maximálisan megengedett km/h sebesség.
Havonta legalább egyszer vizsgáltasd át abroncsaid állapotát: a guminyomást és a felületi elváltozásokat.

 

Kiemelt gumiabroncs márkák

KWIK FIT AJÁNLATA

 

 

A gumiabroncsgyártás kezdetei

ÉRDEKES

Charles Goodyear, amerikai kémikus-fizikus 1830-as évek végén felfedezte a vulkanizálást, ennek köszönhetően terjedt el a tömörgumi.
A légabroncsot 1845-ben találta fel Robert William Thomson skót matematikus-mérnök, de ekkor még nem tulajdonítottak neki jelentőséget, hamar feledésben merült.
Thomson feltalálásától függetlenül John Boyd Dunlop skót állatorvos 1888-ban véletlenül jött rá a levegőt magába záró gumiabroncs használhatóságára. 1890-ben nyitotta meg első abroncsgyárát Dublinban.

 

Nézd végig szervizeinkben az átvizsgálást, javítást!